Sector
Vrijetijd
Jaarlijks verwelkomt de leisure-sector (ook wel ‘vrijetijds-sector’) miljoenen bezoekers die gebruik maken van horeca. Hieronder vind je de plantaardige doelstellingen van verschillende musea, dierenparken, pretparken en concert- en eventlocaties met meer dan 500.000 bezoekers per jaar.
Welk percentage van de leisure-bedrijven zet stappen om meer plantaardig en minder dierlijk te verkopen?
Deze grafiek laat zien welk percentage van de leisure-bedrijven met meer dan 500.000 bezoekers per jaar maatregelen heeft genomen voor meer plantaardig of minder dierlijk. Voorbeelden van maatregelen die leisure-bedrijven nemen zijn een 100% vegetarisch aanbod, de plantaardige optie als de standaard presenteren en het verkleinen van de portie vlees, vis, zuivel of ei.
Welk percentage van de leisure-bedrijven heeft een doel opgenomen in het beleid gericht op meer plantaardig?
Deze grafiek laat zien welk percentage van de leisure-bedrijven met meer dan 500.000 bezoekers per jaar een eiwittransitiedoel heeft geformuleerd. Een eiwittransitiedoel is gedefinieerd als een doel gericht op het vergroten van inkoop, verkoop of aanbod van plantaardige producten of -eiwitten en/of het verminderen van inkoop, verkoop of aanbod van dierlijke producten of -eiwitten.
Waar staan de leisure-bedrijven ten opzichte van hun doel?
In deze sector wordt nog niet over de voortgang gerapporteerd.
Database individuele bedrijven
Deze database geeft inzicht in de plantaardige maatregelen, doelen en gerapporteerde voortgang per organisatie
Staat jouw organisatie nog niet op de site?
Deel jouw plantaardige doelstelling met ons en laat zien welke maatregelen je neemt. Wij plaatsen jouw prestaties op het platform en jij laat jouw commitment in de eiwittransitie zien!