sector
Groothandels
Via hun klanten zijn groothandels betrokken bij de bereiding van duizenden maaltijden per dag, in onder andere de horeca en de zorg. Zij spelen daarom een belangrijke rol in de verduurzaming van ons eetpatroon. In Nederland heeft vooralsnog geen van de 5 grootste groothandels een doelstelling opgesteld om te streven naar meer plantaardig in de verkoop.
Welk percentage van de groothandels zet stappen om meer plantaardig en minder dierlijk te verkopen?
Deze grafiek laat zien welk percentage van de 5 grootste groothandels maatregelen heeft genomen voor meer plantaardig of minder dierlijk. Voorbeelden van maatregelen die groothandels nemen zijn het aanbieden van een breed plantaardig assortiment, inspiratie over de eiwittransitie in een magazine voor horecaprofessionals en het aanbieden van opleidingen voor horeca- en cateringklanten gericht op plantaardig.
Welk percentage van de groothandels heeft een doel opgenomen in het beleid gericht op meer plantaardig?
Deze grafiek laat zien welk percentage van de 5 grootste groothandels een eiwittransitiedoel heeft geformuleerd. Een eiwittransitiedoel is gedefinieerd als een doel gericht op het vergroten van inkoop, verkoop of aanbod van plantaardige producten of -eiwitten en/of het verminderen van inkoop, verkoop of aanbod van dierlijke producten of -eiwitten.
Waar staan de groothandels ten opzichte van hun doel?
In deze sector wordt nog niet over de voortgang gerapporteerd.
Database individuele groothandels
Deze database geeft inzicht in de plantaardige maatregelen, doelen en gerapporteerde voortgang per organisatie
| Organisatie | Zet stappen | Heeft een doel | Rapporteert voortgang |
|---|---|---|---|
| Bidfood | |||
| Hanos | |||
| Lekkerland | |||
| Makro | |||
| Sligro |
Staat jouw organisatie nog niet op de site?
Deel jouw plantaardige doelstelling met ons en laat zien welke maatregelen je neemt. Wij plaatsen jouw prestaties op het platform en jij laat jouw commitment in de eiwittransitie zien!